torsdag 18. desember 2008

Bok anbefaling




Bok anbefaling



Flaggermus mannen


Boka er skrevet av Jo Nesbø
Boka handler om Harry Hole som drar til Sydney i Australia for å etterforske ett drap på en dame som har blitt skylt opp på en strand. Hun er en norsk kjendis. Det vil si at alle spor er borte. Når han er der blir han forelsket i en dame, til slutt finner han ut hvem morderen er. Under etterforskningen treffer han mange spesielle personer som horer, alkoholmisbrukere og transvestitter for å samle informasjon om drapet. Ett viktig tema i boken er undertrykkelse av urbefolkningen i Australia som er Aboriginere.
Hovedpersonen heter Harry Hole og er en norsk politi etterforsker. Han er litt spesiell og har tidligere hatt problemer med alkohol. Boken har ett lett språk å lese.


Min mening om boken: den var spendende fordi man greier ikke å finne ut hvem morderen var før Harry Hole avslørte det, men noen ganger beskrev han likene litt for godt. Jeg har ikke lest så mange bøker så denne boken er en av de bedre jeg har lest.

2 kommentarer:

Anne Johnsrud sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anne Johnsrud sa...

Denne boka har jeg hørt på lydbok, og jeg er helt enig med deg i at den er både spennende og god. Selv om bøkene til Jo Nesbø er lette å lese, har han også veldig godt språk. Siden du likte denne, anbefaler jeg deg å bare fortsette å jobbe deg gjennom alle bøkene om Harry Hole. De blir bare bedre og bedre utover i serien, og det er også morsomt at man blir bedre og bedre kjent med denne litt ukonvensjonelle politimannen. Selv synes jeg bøkene fra Oslo er aller best, for da kan man også kjenne seg igjen i miljøet.