onsdag 22. april 2009

Informasjonsfilm for Sandvika vgs.

Vi skulle lage en informasjonsfilm/reklamefilm for de nye vg 1 elevene som kommer til høsten. Den skulle inneholde en del informasjon om hvor forskjellige ting befinner deg.
Vi kom i gang veldig fort med mange gode ideer om hvordan informasjonsfilmen/reklamefilmen skulle se ut, og vi hadde planlagt å filme. Vi hadde laget et manus og forestilt oss hvordan filmen skulle se ut. Vi lånte videokamera på skolen og begynte å filme. Når vi hadde filmet en del skjønte vi fort at ingen av oss hadde noen særlig peiling på videokameraer. Vi greide å spille over mesteparten av det vi hadde gjort. Vi prøvde å filme litt på nytt, men vi bestemte oss etter hvert å bytte til ”photostory”. Vi fikk tatt noen bilder i et friminutt og i norsktimen fikk vi satt sammen bildene. Vi møtts en dag etter skolen og spilte inn det vi skulle si og la på musikk. Jeg synes resultatet ble bra til å være en photostory. Vi fikk med den viktigste informasjonen og bildene ble gode. Jeg synes filmen til Magnus og deres gruppe var veldig bra laget, det var med mye gode effekter, bra regissert. Filmen til Emil og deres gruppe var morsom og bra historie, kanskje ikke like god informasjon som Magnus og deres sin.
Jeg liker godt å jobbe med nye hjelpemiddeler som photostory og film. Det er morsomt å gjøre noe annet en det vi vanligvis gjør, og de vi har gjort snart i 11 år. Gjennom dette prosjektet lærte jeg litt om hvordan man bruker et videokamera, og hvordan hva man helst ikke skal gjøre med det. Jeg ble også medre med programmet ”photostory”.

Ingen kommentarer: